מתיחות מרידיאנים

מתיחות המרידיאנים שייכות לעולם השיאצו ומומלצות כתרגול יומי. מדובר בסדרה קצרה של מתיחות שמסייעות להניע את 12 המרידיאנים, אותם הערוצים עליהם מופיעות נקודות הדיקור, ולפתוח חסימות לאורך הערוצים. המתיחות נעשות ללא מאמץ, אלא עם גוף רפוי ונושם שמאפשר להעמיק את המתיחה ולהפתח. מומלץ להשאר בכל תנוחה בין דקה לשתיים ולהקפיד לנשום נשימות עמוקות. שימו לב לא להגיע לשלב בו המתיחה מכאיבה. תהנו! 

מתכת

מתכת_edited.png

עמידה ברוחב האגן, אגודלים שלובים מאחור, כיפוף הגב בנשיפה והידיים נמתחות לכיוון הרצפה. לאחר כדקה יש להחליף את שילוב האגודלים מאחורי הגב ולמתוח שוב את הידיים. 


יציאה מהתנוחה בברכיים כפופות, גב עולה לאט, חוליה אחרי חוליה.

אדמה

אדמה_edited.png

ישיבה יפנית, עקבים כלפי חוץ, אפשר פישוק קל. כמה וריאציות מהפשוטה למורכבת יותר:

א. הידיים ישרות מאחור והראש מוטה אחורה

ב. המרפקים על הרצפה והראש מוטה אחורה

ג. שכיבה על הרצפה וחיבור של הידיים מעל הראש. 


יציאה מהתנוחה: ראש עולה, מרפקים על הרצפה, ידיים מתיישרות וגב מתיישר.

אש

אש_edited.jpg

ישיבת פרפר, כף אל כף וכפות הידיים אוחזות בחלקה הפנימי של כף הרגל. כיפוף הראש אל הרגליים והמרפקים נפתחים קדימה.


יציאה מהתנוחה: עליה של הגב חוליה אחרי חוליה, ראש אחרון.

מים

מים_edited.jpg

ישיבה שלמה ברגליים ישרות. כפות הידיים מתקרבות אל כפות הרגליים. הראש רפוי.


יציאה מהתנוחה: עליה של הגב חוליה אחרי חוליה

אש

אש2_edited.jpg

ישיבה מזרחית וידיים צולבות מונחות על הברכיים. הגוף והראש רוכנים מטה. אם רגל ימין קדמית ועליונה, גם יד ימין תהיה עליונה. יש לחזור על המתיחה ולהפוך רגליים וידיים. 


יציאה מהתנוחה: שחרור הידיים ועלייה של הגב חוליה אחרי חוליה.

עץ

ישיבה בפישוק גדול, גב ישר, כפות הידיים שלובות ומתהפכות כך שהכפות כלפי חוץ. הטיית צידי הגוף אל רגל אחת ופתיחת בית החזה. אותו הדבר לצד השני.


יציאה מהתנוחה: להחזיר את הגב למרכז, לסגור את הפישוק

אפשר למצוא סרטונים באינטרנט תחת "מתיחות מרידיאנים" אם משהו לא ממש ברור מהשרטוטים שלי... תוכלו למצוא שם גם עוד וריאציות למתיחות. שיהיה בכיף!